Dieta wegańska, to dieta roślinna wykluczająca produkty pochodzenia zwierzęcego takie jak mięsa, ryby, nabiał, jaja, produkty pszczele. Uwzględniająca natomiast wszystkie zboża, warzywa, owoce, nasiona, orzechy, grzyby, glony morskie, zamienniki mleka krowiego takie jak napoje sojowe, kokosowe, ryżowe, owsiane.

  1. Mięso, ryby, nabiał i jaja pochodzące z hodowli przemysłowej są pełne antybiotyków, sterydów i hormonów. Zwierzęta hodowane są w większości w hodowlach przemysłowych, stąd aby nie chorowały i szybko rosły, faszerowane są profilaktycznie lekami.
  2. Na zdrowej wegańskiej diecie, waga spada bez trudu i bez liczenia kalorii. Pokarmy roślinne mają naturalnie niską zawartość tłuszczu. Na diecie wegańskiej bardzo trudno utrzymać nadwagę. Dieta roślinna podkręca metabolizm, powodując nawet o 16% szybsze spalanie kalorii, niż na diecie niebazującej na produktach roślinnych. Proces ten zachodzi przez pierwsze trzy godziny po posiłku.
  3. To mit, że weganom trudno dostarczyć odpowiednią ilość białka.. Według standardowych badań wartości odżywczych, białko zawarte w spirulinie i chlorelli jest cztery razy lepiej przyswajane przez układ pokarmowy niż białko pochodzące z wołowiny. Ponieważ glony te zawierają około trzy razy więcej białek niż wołowina, lepsze wchłanianie oznacza, że można z nich uzyskać dwanaście razy więcej białka w porównaniu z jego ilością występującą w wołowinie w tej samej masie.
  4. Dieta wegańska obniża ryzyko zachorowania na raka, choroby serca i cukrzycę, a nawet cofa choroby. Jedno na każde troje dzieci urodzonych po 2000 r. wykształci w sobie cukrzycę typu drugiego, chorobę, której można zapobiec poprzez odpowiednią dietę i styl życia.
  5. Białko zwierzęce (mięso, nabiał i jaja) zakwasza środowisko ciała, zmienia skład hormonów na korzyść rozrostu komórek patogennych, modyfikuje działanie ważnych enzymów, jak również powoduje zapalenie oraz namnażanie się komórek – wszystko to tworzy idealne środowisko do rozwoju raka. Poprzez zmianę diety na pełnowartościową, wegańską można zredukować szanse zachorowania na raka o 40 %, choroby serca o 50 %, a cukrzycę o 60%.
  6. Weganie żyją o dziesięć lat dłużej niż przeciętni zjadacze mięsa.
  7. Przechodząc na weganizm można zredukować cierpienie zwierząt. Ogromna większość – ponad 95 % – zwierząt hodowlanych żyje w przemysłowych gospodarstwach rolnych, a nie w tradycyjnych rodzinnych gospodarstwach.